Sou a: Inici / Notícies / Crida a la població per assolir una treta de neu més eficient i efectiva

Crida a la població per assolir una treta de neu més eficient i efectiva

La campanya de treta de neu va començar el 15 de novembre amb una crida a la població perquè hi col·labori. L’objectiu és molt clar, aconseguir que la treta de neu sigui més eficient i efectiva. El conseller de Manteniment i Serveis Públics, Samuel Duró, que va comparèixer al costat de la cònsol menor, Gemma Riba, va explicar que s’hi destina un pressupost especial «perquè això no representi un cost suplementari a ningú» i «per poder donar a l’abast, ja que quan neva les conseqüències són per a tothom i al mateix moment». És la primera vegada que es fa una campanya de sensibilització per implicar-hi la ciutadania. Com a mostra de gratitud per aquesta col·laboració que s’espera, el Comú repartirà rasquetes per treure el gel del parabrisa, un màxim de dues per casa, que es poden demanar al Servei de Tràmits. La cònsol Riba va assegurar que ni s’havien detectat més queixes ni el servei era insuficient, però que aquesta és una mesura per optimitzar i millorar la gestió del servei.

Algunes de les recomanacions bàsiques que recull el díptic informatiu són proveir-se d’una pala i producte per al desglaç, i equipar correctament el vehicle. Es recorda la responsabilitat del Comú en treure la neu i netejar la via pública: voravies, calçades, parcs, places i voreres de competència comunal. El protocol dóna prioritat als espais públics: els carrers principals, les escoles, els accessos als edificis i aparcaments comunals, les parades d’autobús, les sortides d’emergència i els parcs infantils. 

S’hi poden comunicar urgències o situacions extraordinàries. També hi ha el telèfon 112, d’àmbit nacional, per a les emergències. El Servei d’Atenció Ciutadana, amb el número de telèfon 163, està operatiu les 24 hores del dia els 7 dies de la setmana.  Les alertes i l’última hora de les notificacions de Protecció Civil es poden seguir també al Facebook i el Twitter del servei. El Comú ha repartit 4.000 díptics amb la informació més destacada i els números de telèfon.       

Avís legalMapa del lloc
La Placeta, 1 · AD300 Ordino · Principat d’Andorra
Tel. +(376) 878 100 · comunicacio@ordino.ad
Oficina de turisme · Tel. (+376) 878173 · ot@ordino.ad
© Comú d’Ordino