El Comú llança una app per estar més a prop del ciutadà

El llançament de la nova app ciutadana del Comú d’Ordino no s’ha fet esperar gaire. Des de l’1 de desembre està disponible per descarregar de franc l’aplicació Ordino és viu de l’Apple Store o Google Play per a Android. És un pas més en la diversificació de canals que el Comú posa a l’abast del ciutadà amb la marca Ordino és viu. El butlletí comunal, les xarxes socials i la web conviuran amb la nova aplicació. L’enviament d’incidències geolocalitzades amb opció d’adjuntar fotografia o fotodenúncia és una novetat i un dels principals avantatges de l’aplicació. El ciutadà la trobarà a la portada i permetrà fer arribar la incidència de forma immediata. Es presenta com una opció per a temes de caràcter general que puguin afectar tota la ciutadania; la brutícia o el mobiliari urbà malmès en serien dos exemples.

Una altra opció destacada a portada serà la tramesa automàtica que enviarà el consistori mitjançant les notificacions push. Aquestes alertes es reservaran per a missatges breus d’interès, com l’obertura dels períodes per fer inscripcions, per exemple a la ludoescola, les afectacions dels serveis públics com ara talls d’aigua, o les afectacions en equipaments i serveis de la parròquia en general, com ara als aparcaments. La resta de continguts informatius s’estructuren per temàtiques mitjançant icones. L’agenda d’activitats, campanyes vigents, promocions concretes o enquestes de satisfacció seran altres continguts consultables a l’aplicació. L’eficàcia de la nova eina dependrà de l’ús que se’n faci, ja que el desenvolupament serà constant per adaptar-se a les demandes de l’usuari. Les expectatives no són que es converteixi en un canal més d’informació de consulta, sinó posar l’administració més a prop del ciutadà i escoltar les seves inquietuds. Un pas més en la comunicació per millorar el dia a dia de la nostra parròquia.

ES REFORÇA L'ATENCIÓ CIUTADANA

La voluntat del Comú d’Ordino és consolidar l’app Ordino és viu com el canal principal per donar suport al ciutadà, si més no entre les generacions que utilitzen diàriament els dispositius mòbils, tant telèfons com tauletes. Per gestionar les incidències que arribin via app, el Comú ha reforçat la gestió per a l’atenció ciutadana, que respondrà al telèfon 163 les 24 hores del dia. Les incidències d’interès general que tinguin lloc a la via pública, o els problemes que necessitin una solució en un termini inferior a 24 hores, es podran fer directament a la nova adreça de correu electrònic incidències@ordino.ad. Les queixes i inquietuds de caràcter no urgent que impliquin una millora pel bé comú es continuaran responent al correu electrònic suggeriments@ordino.ad.