Dificultat: Fàcil
Km:5 km
Temps estimat: 3h30
Desnivell: +/-280 m

Punt de trobada: Restaurant La Coma- Arcalís (2.220 m)

Hora: 9h30

Estacionalitat: recomanem fer tots els itineraris per sobre de1700 metresdes de finals de juny fins a finals de setembre.

Podeu consultar-ho a l’oficina de turisme d’Ordino.

45’: Estany Primer
1h: Estany del Mig
1h35: Mirador

Sortint del túnel que arriba a l’estació d’Arcalís, tot just a la dreta, indicat per un rètol, agafarem el camí que ens conduirà a el circ glacial de Tristaina, constituït per un conjunt de tres estanys d’origen glacial.

Abans d’arribar a l’estany Primer podrem gaudir de les vistes sobre les molleres de la zona, que propicien una gran varietat d’hàbitats i d’espècies tant animals com vegetals.

Un cop arribem al collet, seguirem el camí direcció l’estany Primer que és el més petit dels tres. Durant aquest recorregut observarem un dels arbustos subalpíns més abundants del territori andorrà, l’abarset (Rhododendron ferrugineum), a l’estiu produeix grups de flors vermelles rosades amb forma de campana. La part de sota de les fulles està coberta per taques com de rovell que li donen el nom científic de ferrugineum.

Travessarem un pont i vorejarem l’estany per la dreta direcció a l’estany del Mig que  ens portarà fins al mirador, on tindrem unes vistes espectaculars sobre els estanys i el circ glacial. De tornada deixarem a la dreta l’estany de Més Amunt i arribarem a l’estany del mig, on es molt freqüent trobar pescadors pescant la truita fario (Salmo trutta fario).

D’aquí continuarem el camí que ens portarà al collet per començar a baixar a el pàrquing.