Dificultat: difícil
Temps estimat: 7h
Desnivell: +/- 1.133 m
Punt de sortida: aparcament del Parc natural de la vall de Sorteny (1.780 m)
Estacionalitat: recomanem fer tots els itineraris per sobre de 1700 metres des de finals de juny fins a finals de setembre. Podeu consultar-ho a l’oficina de turisme d’Ordino, al o al Tel; (+376)878173.

30’: Refugi de Sorteny (1.969 m)
1h20: Pas de la Serrera (2.230 m)
3h: Collada dels Meners (2.724 m)
3h45: Pic de la Serrera (2.913 m)

Agafem la pista que surt de l’aparcament en direcció al refugi Borda de Sorteny (refugi guardat a 1.965 m d’altitud).
Ens endinsem dins la vall seguint el camí del GRP (gran recorregut del país) fins arribar al pas de la Serrera (2.230m). Les vistes des d’aquest punt sobre les molleres i el petit refugi que hi trobarem són magnífiques. Al fons, el Roc del Rellotge, on a primera hora del matí o a finals de la tarda es poden observar els isards (Rupicapra pyrenaica).
Aquesta ruta va ser molt utilitzada pel transport del ferro durant els segles XVII-XIX, època de l’explotació de les mines de ferro a Andorra.
Ens acompanyaran a la dreta del camí, tarteres que baixen del pic de l’Estanyó i del pic de la Cabaneta. Arribarem a la collada dels Meners que dona accés a la vall de Ransol.
Un últim esforç i assolirem el Pic de la Serrera (2.913 m) una de les 6 muntanyes més altes d'Andorra, que superen els 2.900 metres.