'21 Nevados' omple l’ACCO en la darrera sessió del Cicle de Cinema de Muntanya a Ordino

Pau Costa, Jaume Guàrdia i Marc Solà van presentar la projecció i explicar la seva aventura en BTT a la Cordillera Blanca i la Cordillera Huayhuash, al Perú.

Ordino, 24 de febrer de 2026.- La projecció del documental 21 Nevados, de Pau Costa, va omplir aquest dilluns a la nit la sala de l’ACCO en el marc del Cicle de Cinema de Muntanya i de Viatges d’Ordino i la Massana. L’acte, que va reunir un públic nombrós fins a completar l’aforament, es va convertir en una vetllada especial gràcies també a la participació d’altres protagonistes del film, Jaume Guàrdia i Marc Solà -només hi va faltar Dani Terrisse-, que van compartir experiències i anècdotes amb els assistents.

El documental ofereix una mirada crua i sense artificis a una aventura en BTT que redefineix què significa viure la muntanya sobre dues rodes. Durant disset dies, quatre amics decideixen portar la seva passió a l’extrem recorrent en bicicleta dues de les rutes de trekking més espectaculars del món: 270 quilòmetres amb més de 12.500 metres de desnivell positiu, sempre per sobre dels 4.000 metres d’altitud, a les imponents serralades de la Cordillera Blanca i la Cordillera Huayhuash, al Perú.

Més enllà del repte esportiu, la pel·lícula mostra la duresa física i mental d’una expedició marcada per l’altura, el fred i un terreny exigent, però també posa l’accent en l’amistat, la connexió amb la natura i la llibertat de rodar en un dels escenaris més salvatges del planeta. Després de la projecció, el col·loqui amb els protagonistes va permetre aprofundir en els moments més intensos del viatge i en el procés de gravació del documental.

Aquesta ha estat la darrera projecció de l’edició d’enguany del cicle a Ordino. El programa es clourà aquest dimecres a la Massana amb la sessió protagonitzada per Ramon Vallès i la presentació de Entre els núvols i la terra: una vida volant, posant punt final a una nova edició del Cicle de Cinema de Muntanya i de Viatges.