El Comú d'Ordino inicia una nova fase de renovació i desdoblament de la xarxa d'aigua potable

Pel que fa a les afectacions al trànsit, els treballs comportaran la supressió temporal de cinc places d’aparcament de zona verda i l’habilitació de pas alternatiu regulat per semàfors en el tram afectat entre Ordino i Sornàs.

Ordino, 15 de maig de 2026.- El Comú d’Ordino iniciarà aquest dilluns 18 de maig una nova fase de les obres de renovació i desdoblament de la xarxa d’aigua potable entre el poble d’Ordino i Sornàs. Els treballs formen part del pla global d’actualització de la xarxa impulsat per la corporació comunal, que preveu una inversió continuada fins a l’any 2030 amb l’objectiu de modernitzar les infraestructures hidràuliques de la parròquia i garantir un subministrament més eficient i segur.

Aquesta nova actuació compta amb una inversió de més de 900.000 euros i consistirà en la substitució de la canonada actual per dues noves conduccions diferenciades. Una d’elles es destinarà al transport directe de l’aigua procedent de les captacions de muntanya fins al dipòsit de Coma de Suquer, mentre que la segona assumirà la distribució de l’aigua potable als edificis situats al llarg del tram entre Ordino i Sornàs.

Les obres començaran pel tram situat entre la rotonda de davant l’església fins a la rotonda de Sornàs. Pel que fa a les afectacions al trànsit, els treballs comportaran la supressió temporal de cinc places d’aparcament de zona verda i l’habilitació de pas alternatiu regulat per semàfors en el tram afectat.

El Comú ha decidit ajornar l’actuació al tram comprès entre la rotonda d’entrada a Ordino i la rotonda situada davant de l’església per minimitzar l’impacte sobre la mobilitat i l’activitat de la parròquia durant uns mesos amb una elevada afluència de visitants i esdeveniments destacats, com ara la Trail 100 Andorra by UTMB o la Nit de la Candela.

La renovació de la xarxa continuarà avançant progressivament en els pròxims anys fins arribar a la zona de Llorts, punt estratègic de captació de les aigües provinents de Sorteny, Rialb, Besalí i l’Angonella.

El projecte s’emmarca dins del programa de renovació de la xarxa iniciat el 2025 i que el Comú ha planificat executar de manera progressiva fins al 2030, amb una inversió anual prevista d’uns 800.000 euros. En total, la corporació destinarà prop de 4,8 milions d’euros a la modernització d’una infraestructura que data majoritàriament de la dècada dels anys vuitanta i que, amb el creixement urbanístic i les múltiples connexions efectuades al llarg dels anys, ha anat presentant un increment de fissures, trencaments i pèrdues d’aigua.

La primera part dels treballs, executada durant el 2025 entre el coll d’Ordino i la rotonda d’entrada al poble, ja està acabada.