El Comú aprova un nou reglament per unificar criteris en les subvencions de tots els àmbits

També ha donat el vistiplau de les bases del concurs públic per a la nova concessió de transport parroquial que preveu ampliar el recorregut urbà al poble d’Ordino, entre altres novetats.

Ordino, 29 de maig de 2025.- En la sessió Tradicional de Sancogesma, que ha tingut lloc aquesta tarda a Ordino, el Consell ha aprovat el nou reglament de subvencions que unificarà els criteris en la presentació de documentació i el compliment dels requisits, per a tots els àmbits, ja siguin concessions a l’esport, la cultura o socials. Per exemple totes les demandes es cursaran el mes de setembre. L’actualització pretén complir amb principis com el de l’equitat, la transparència i el benefici per a la parròquia. En l’àmbit esportiu, s’ha aprovat el finançament per a tres noves proves esportives, una d’escalada organitzada per la FAM; la prova ciclista Morabanc Clàssica, i l’organització del Campionat d’Europa Rugbi 7 a Ordino, els dies 20, 21 i 22 de juny.

Pel que fa a altres punts destacats en l’ordre del dia, s’ha fet una pròrroga de tres mesos a la companyia actual del transport parroquial i s’ha aprovat les bases del concurs públic per a la nova concessió que preveu algunes novetats. La línia de bus parroquial incorporarà tres recorreguts i té previst ampliar el recorregut urbà al poble d’Ordino, esperant l’aprovació definitiva de l’arribada de la línia nacional a la Cortinada (L6), per donar resposta al creixement demogràfic d’aquest poble. Una altre millora proposada és que els busos tinguin portaesquís per facilitar el desplaçament a la parròquia, ja que en els vehicles actuals no era compatible per seguretat.

El conseller Enric Dolsa ha definit avui l’últim POUP presentat per la corporació com ‘un Pla més just’, com a resposta als missatges que ha llençat l’APTA, de qui ha assegurat no tenir cap proposta concreta. Per al·lusions, els cònsols d’Ordino s’han mostrat novament satisfets amb la feina feta al voltant del POUP. La cònsol major, Maria del Mar Coma, ha dit que des de l’APTA, a qui sempre s’ha escoltat, ‘no s’està fent una lectura correcta del Pla presentat’. L’ha secundat el cònsol menor, Eduard Betriu, que ha assegurat que l’Associació representa una minoria i ha defensat el nou POUP com una ‘modificació valenta i necessària, abans no fem tard”.