El Consell d'infants tanca el curs amb propostes solidàries, cíviques i sostenibles

L'escola francesa recull 600 euros per a Unicef a través de la venda de clauers i l'escola andorrana celebra la instal·lació d'una compostadora al centre

Ordino, 11 de juny de 2025.- Els representants del Consell d’Infants d’Ordino, integrats per alumnes de primària de l’Escola Andorrana i de CM2 de l’Escola Francesa d’Ordino, han celebrat la sessió de cloenda del curs escolar amb una trobada per fer balanç de les accions impulsades al llarg de l’any.

Aquest espai de participació activa ha permès als infants reflexionar sobre les seves propostes, valorar-ne l’aplicació real i compartir les dificultats i aprenentatges obtinguts. La sessió ha estat presidida per la cònsol major d’Ordino, M. del Mar Coma, el cònsol menor, Eduard Betriu, i la consellera d’Educació, Cultura, Joventut i Benestar Social, Mònica Armengol.

Durant el curs 2024-2025, els alumnes de l’Escola Francesa han organitzat, amb la col·laboració de la Federació Andorrana de Ciclisme, la segona edició de la seva bicicletada escolar, amb l’objectiu de fomentar la mobilitat sostenible i segura. També han desenvolupat una acció solidària per recaptar fons per a UNICEF: a través de la venda de clauers dissenyats per ells mateixos, han aconseguit recaptar 600 euros, que han lliurat durant l’acte a la directora d’UNICEF Andorra, Dàmaris Castellanos. A més, a finals de curs tenen previst recollir material escolar destinat a una escola del Bhutan que acull infants de famílies nòmades amb pocs recursos.

Per la seva banda, els alumnes de l’Escola Andorrana han presentat el balanç de les seves iniciatives i han fet noves aportacions. Gràcies a les brigades de neteja impulsades pels més petits, han detectat la necessitat d’instal·lar més papereres i cendrers, ja que han trobat moltes burilles i excrements de gos als carrers. Des del Comú, els cònsols s'han compromès a fer un esforç per millorar aquest punt tot i que també han recordat que conscienciar la població de generar menys residus, perquè tampoc és viable posar "papereres cada cinc metres", ha indicat el cònsol menor, Eduard Betriu. Una altra proposta destacada ha estat la creació d’un punt infantil per a infants de 8 a 12 anys, un espai d’esbarjo i treball que es preveu posar en funcionament pròximament a la sala del Quart de la Cortinada, amb una obertura previsiblement d’un dia a la setmana.

Pel que fa a la proposta inicial d’organitzar mostres artístiques realitzades pels infants, aquesta no s’ha pogut tirar endavant per manca de materials a exposar. En el seu lloc, han donat continuïtat a les visites intergeneracionals a la Casa Pairal, una activitat molt ben rebuda tant per l’alumnat com pels padrins.

Els infants també han volgut agrair al Comú la instal·lació d’un compostador a l’escola, una iniciativa sorgida del Consell d’Infants del curs anterior, que fomenta el reciclatge i la sostenibilitat entre els més joves.

La cònsol major ha valorat molt positivament l’esperit cívic i solidari de totes les propostes, destacant la implicació activa dels infants en la millora de la comunitat.

Al final de la sessió, tant els membres del Consell com els companys que hi han assistit com a públic han pogut intervenir per compartir inquietuds i fer noves propostes.