La Mostra Gastronòmica d'Andorra i Pirineus torna a fer el ple en la seva 33a edició

440 comensals van participar al dinar de diumenge i els tallers del Gastrolab van tenir 166 assistents en total.

Ordino, 9 de novembre de 2025.- Un any més, la Mostra Gastronòmica d’Andorra i Pirineus ha tancat les portes amb totes les entrades exhaurides i 440 comensals. Divuit restauradors, dotze d’Andorra i 6 del Pirineu català, han ofert dos plats cadascú per tastar el bo i millor de cuina d’Andorra i el Pirineu. Els vuit tallers i tastos gastronòmics que s’han programat al Gastrolab al llarg del cap de setmana han aplegat més de 160 persones. Finalment, el saló Gourmet situat al carrer Major, ha tancat el cap de setmana amb una bona afluència de públic i vendes tot i un començament complicat per la pluja de dissabte. 

Durant l’àpat de diumenge a la Mostra, els assistents han pogut votar a través d’un codi Qr el millor plat i aquest any, per primer cop, s’ha incorporat un jurat professional format per tres crítics culinaris, Josep Lluís Trabal, Joan Besson i Josep Vilella. Així, el guanyador del premi popular ha estat l’Hostal Palanques amb el Caneló de galta de vedella amb ratassia de la Carmeta, i el vencedor del premi del jurat ha estat la Fonda Xesc de Gombrèn per les postres de poma de muntanya, tofi i marialluïsa. 

El Saló Gourmet i el Gastrolab han completat el programa fent una tasca divulgativa sobre la gastronomia i el producte de la terra, amb la participació d’experts i institucions com l’INCAVI (Institut Català de la Vinya i el Vi), reforçant el vincle entre la gastronomia i el territori. 

La cònsol major d’Ordino, Maria del Mar Coma, ha fet una valoració molt positiva del cap de setmana i ha volgut destacar “la fidelitat dels restauradors i la implicació dels productors locals, que any rere any mantenen viva l’essència d’aquesta trobada”. Coma ha subratllat també “l’aposta d’Ordino per una gastronomia de qualitat, arrelada al territori i oberta al coneixement i la innovació”. 

La cònsol ha volgut agrair especialment la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, que enguany ha estat present a la Mostra a través de l’INCAVI, “aportant un valor afegit amb el seu coneixement sobre la vinya, el vi i el producte d’origen, i reforçant els llaços que neixen les nostres cuines i el nostre territori pirinenc”. 

La Mostra Gastronòmica, organitzada pel Comú d’Ordino i Menja’t Andorra, ha tornat a reunir famílies, professionals i amants de la bona cuina en un ambient festiu i de germanor. Amb més de tres dècades de trajectòria, continua essent una cita ineludible per al sector i un referent de la cuina de muntanya pirinenca